Artiști: Matei Bejenaru, Michele Bressan, Andrei Mateescu, Mona Vătămanu și Florin Tudor

Curator: Cătălin Gheorghe

Expoziție: 18 – 30 mai 2016

Galeria apARTe (I), Facultatea de Arte Vizuale și Design, U.A.G.E. Iași
Str. Sărăriei 189 (intrarea prin str. Codrescu nr. 6)
Deschiderea: 18 mai, ora 17

Unul dintre evenimentele expoziționale ale Bienalei de fotografie contemporană și imagine dinamică, CAMERA PLUS, organizată de Centrul de Fotografie Contemporană din Iași, a fost realizat în parteneriat cu Universitatea de Arte „George Enescu” Iași. Prima parte a expoziției „Arhitecturi clinice pentru un viitor compoziționist” (artiști: Matei Bejenaru, Michele Bressan, Andrei Mateescu, Mona Vătămanu și Florin Tudor), curatoriată de Cătălin Gheorghe, a fost instalată la Galeria apARTe a Facultății de Arte Vizuale și Design din cadrul UAGE Iași, fiind deschisă pe 18 mai 2016 începând cu ora 5 pm. A doua parte a expoziției, care prezintă o lucrare inter-medială a artiștilor Silvia Amancei și Bogdan Armanu, a fost instalată la Borderline Art Space (str. Belvedere 18) și s-a deschis pe 18 mai 2016, începând cu ora 7 pm.

Proiect desfășurat la Iași, în cadrul primei ediții a “CAMERA PLUS. Bienală de fotografie contemporană şi imagine dinamică” organizată de Centrul de Fotografie Contemporană, în mai, 2016.

CAMERA PLUS. Bienală de fotografie contemporană şi imagine dinamică, Iași, 18-30 mai 2016

În temporalitatea post-(co)relațională și post-critică pe care tindem să o parcurgem, după sfârșitul indecis al artei contemporane (Malik), în mediul utilizării imaginii fotografice, metodologia, tehnologia și politica prin intermediul cărora ne raportăm la realitatea trăită s-au modificat: în termeni metodologici, de la implicațiile „criticii” la conotațiile unei lecturi „clinice” (Deleuze) sau la prospecțiile unei participări „compoziționiste” (Latour), în termeni tehnologici, de la fotografierea analogică la utilizarea digitală sau la creativitatea procesuală a imaginilor ca fragmente lichide și date arhitecturale imateriale, iar în termeni politici, de la indexarea construcțiilor utopice la reprezentarea fictivă a acțiunilor prometeianiste și acceleraționiste. Dacă prima parte a expoziției speculează o înțelegere a artei fotografice dintr-o perspectivă clinică, în care sunt implicate simptomatologia, etiologia si terapia, presupunând identificarea unor „tulburări” locale (ca disorders) ale modernității, cea de-a doua parte a expoziției se referă la prospectul unei abordări compoziționiste (relativ în sensul manifestului lui Bruno Latour) în construcția unui viitor inspirat din alegoriile sci-fi.

Click aici pentru a descărca pliantul expoziției „Arhitecturi clinice pentru un viitor compoziționist (I, II)”, curatoriată de Cătălin Gheorghe, în format PDF (12 pagini, A5, color).

Imagini din cadrul expoziției „Arhitecturi clinice pentru un viitor compoziționist (I)”